Bilgileri Sinem Özen Canbolat'ın Bebeğimle Oynuyorum kitabından aldım.
- Bu ay oyuncakları tanıma ve ağzına götürme konusunda daha başarılı. (Altıncı ayda oyuncakları bir elinden diğerine geçirme ve düşürdüğü oyuncağa uzanma yeteneği gelişecekmiş.)
- Bu ay bebek anneyi tanıyor. "Anne nerede?" diye sorulduğunda bakışlarını anneye yöneltir, takip eden aylarda anne görme alanından çıktığında ağlamaya başlar.
- Anneyi tanıma derken, aslında bebek ilk doğduğu saatlerde bile annesinin kokusunu ve sesini, daha sonra yüzünü ayırt eder. İki-dört aylık bebeklerin bile annesi odadan çıkıp bir yabancı odaya girdiğinde vücut ısılarının düştüğü tespit edilmiş, ancak o kadar küçükken bunu davranışsal olarak dışa vuramıyorlarmış. Anne bebeğin görme alanından çıktığında onun imajını zihninde ancak bu ayda oluşturabilmektedir. İlk doğduklarında, gördüğü varlık gözden kaybolunca onun görüntüsünü hafızasında taşıyabilecek bir beyin yapıları yoktur. Bu yapı gelişmeye başlayınca bebek önce anneyi tanır, sonra yabancıları ayırt eder. Sonra da anneye bağlanır. (6-8 ay civarı)
- Bebeğin görsel ve işitsel gelişimi yetişkin seviyesine ulaşmıştır.
- Bebeğinize ismiyle hitap ettiğinizde size dönecektir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder