24 Haziran 2018 Pazar


Bayramlarda çocuklara kitap hediye edelim serisine devam. Bu, uzun zaman önce alıp sakladığım, bayramda gizlice çıkarıp paketleyip Nohut’a hediye ettiğim kitap.
Bayramın ilk günü Nohut ateşlendiği için bütün günü evde geçirip durmadan okuyacağımız kitap olacağını elbette tahmin etmiyordum. Ertesi gün toparladı çok şükür.
Nohut’un çok sevdiği, benim de çok severek okuduğum bir kitap. Hikayesi de çok güzel ama çizimlerinin özgünlüğü, tatlılığı en önde.  Kitaptaki karakterlerin tiplerine bakıp bakıp eğleniyoruz, özellikle fırça kurt ve deniz gülü.
Hikayeye gelirsek; zorluklarla karşılaşan karakterlerin çözüm arayışı, birbirlerini bulup destek olmaları, çok farklı hayvanların bir aradayken daha güçlü ve mutlu oluşları, yeni birinin önce kabullenilmeyip sonra hafif ısrarla eve kabul edilişi, üçlü ekibin bir aradaki mutluluğu çok güzel anlatılmış. Aralarında anlaşmazlık çıkınca arkadaşların bir süre ayrı kalmaları ve sonra hatalarını anlayıp yeni ve daha güzel bir ev bulmaları, paylaşmanın gücü ve bazen zorluğu ama bulunan çözümler, yine zorluklar ve yeni çözümler, mesaj kaygısı gütmeden kendiliğinden öğreten, düşündüren bir hikaye. Paylaşmayı ve arkadaşlığı anlatmak, konuşmak ve görsellerle destekleyip eğlenmek için bence şahane bir kitap.


Bu iki kitap, teyzemizden bayram hediyeleri. Nil serisini, epeyce erken, yanlış hatırlamıyorsam, Nohut iki yaşına varmadan okumaya başlamıştık, demirbaşımız oldu bu seri. Serinin iki eksik kitabını da hediye olarak tamamladık.
İlk kitap, Nil Odasını Topluyor. Bir süredir, Nohut’un toplamak konusunda gayretlerini görüp sevinçten havalara uçsam da bu konuda kılının kıpırdamadığı bir dönemden geçmiştik, o zaman çok aramıştım böyle yoğun sosyal mesajlar içeren bir kitap. Nil’in odasının dağınıklığından rahatsız olmaması, toplamayı keyifli bulmaması, ama bir süre sonra bu yüzden yaşadığı sıkıntılar ve toplamanın getirdiği keyfi bence güzel anlatmış. Kitabı okuduktan bir süre sonra çekmecelerden çıkardığı giysileri toplamasını istediğimde Nohut, kitaptan bir replikle cevap verdi bana: “buna zamanım yok anne”
İkinci kitap ise; Nil Okula Başlıyor. Nohut, çalıştığım okulla, oradaki öğrencilerle ilgili anlattığım şeyleri dinlemeye ve arada bir benimle okula gelmeye bayılıyordu. Öğretmen olsun, etkinlik olsun şimdilik çok meraklı. Okulla ilgili kitaplar bu yüzden her daim favorimiz.
 Okula başlayacak olan çocuklar için de bence iyi bir teşvik edici kitap. Yeşillikler içinde bir okul, sevecen arkadaşlar, ilgili bir öğretmen ve şahane bir okul günü. Travmatik okula başlama deneyimlerimi hatırlayarak, ah keşke bütün okul başlangıçları böyle olsa diyorum.