24 Haziran 2018 Pazar


Bayramlarda çocuklara kitap hediye edelim serisine devam. Bu, uzun zaman önce alıp sakladığım, bayramda gizlice çıkarıp paketleyip Nohut’a hediye ettiğim kitap.
Bayramın ilk günü Nohut ateşlendiği için bütün günü evde geçirip durmadan okuyacağımız kitap olacağını elbette tahmin etmiyordum. Ertesi gün toparladı çok şükür.
Nohut’un çok sevdiği, benim de çok severek okuduğum bir kitap. Hikayesi de çok güzel ama çizimlerinin özgünlüğü, tatlılığı en önde.  Kitaptaki karakterlerin tiplerine bakıp bakıp eğleniyoruz, özellikle fırça kurt ve deniz gülü.
Hikayeye gelirsek; zorluklarla karşılaşan karakterlerin çözüm arayışı, birbirlerini bulup destek olmaları, çok farklı hayvanların bir aradayken daha güçlü ve mutlu oluşları, yeni birinin önce kabullenilmeyip sonra hafif ısrarla eve kabul edilişi, üçlü ekibin bir aradaki mutluluğu çok güzel anlatılmış. Aralarında anlaşmazlık çıkınca arkadaşların bir süre ayrı kalmaları ve sonra hatalarını anlayıp yeni ve daha güzel bir ev bulmaları, paylaşmanın gücü ve bazen zorluğu ama bulunan çözümler, yine zorluklar ve yeni çözümler, mesaj kaygısı gütmeden kendiliğinden öğreten, düşündüren bir hikaye. Paylaşmayı ve arkadaşlığı anlatmak, konuşmak ve görsellerle destekleyip eğlenmek için bence şahane bir kitap.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder