Bayramlarda çocuklara kitap hediye edelim serisine devam. Bu,
uzun zaman önce alıp sakladığım, bayramda gizlice çıkarıp paketleyip Nohut’a hediye
ettiğim kitap.
Bayramın ilk günü Nohut ateşlendiği için bütün günü evde
geçirip durmadan okuyacağımız kitap olacağını elbette tahmin etmiyordum. Ertesi
gün toparladı çok şükür.
Nohut’un çok sevdiği, benim de çok severek okuduğum bir kitap.
Hikayesi de çok güzel ama çizimlerinin özgünlüğü, tatlılığı en önde. Kitaptaki karakterlerin tiplerine bakıp bakıp
eğleniyoruz, özellikle fırça kurt ve deniz gülü.
Hikayeye gelirsek; zorluklarla karşılaşan karakterlerin
çözüm arayışı, birbirlerini bulup destek olmaları, çok farklı hayvanların bir
aradayken daha güçlü ve mutlu oluşları, yeni birinin önce kabullenilmeyip sonra
hafif ısrarla eve kabul edilişi, üçlü ekibin bir aradaki mutluluğu çok güzel anlatılmış.
Aralarında anlaşmazlık çıkınca arkadaşların bir süre ayrı kalmaları ve sonra
hatalarını anlayıp yeni ve daha güzel bir ev bulmaları, paylaşmanın gücü ve
bazen zorluğu ama bulunan çözümler, yine zorluklar ve yeni çözümler, mesaj kaygısı
gütmeden kendiliğinden öğreten, düşündüren bir hikaye. Paylaşmayı ve arkadaşlığı
anlatmak, konuşmak ve görsellerle destekleyip eğlenmek için bence şahane bir
kitap.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder