24 Haziran 2018 Pazar


Bu iki kitap, teyzemizden bayram hediyeleri. Nil serisini, epeyce erken, yanlış hatırlamıyorsam, Nohut iki yaşına varmadan okumaya başlamıştık, demirbaşımız oldu bu seri. Serinin iki eksik kitabını da hediye olarak tamamladık.
İlk kitap, Nil Odasını Topluyor. Bir süredir, Nohut’un toplamak konusunda gayretlerini görüp sevinçten havalara uçsam da bu konuda kılının kıpırdamadığı bir dönemden geçmiştik, o zaman çok aramıştım böyle yoğun sosyal mesajlar içeren bir kitap. Nil’in odasının dağınıklığından rahatsız olmaması, toplamayı keyifli bulmaması, ama bir süre sonra bu yüzden yaşadığı sıkıntılar ve toplamanın getirdiği keyfi bence güzel anlatmış. Kitabı okuduktan bir süre sonra çekmecelerden çıkardığı giysileri toplamasını istediğimde Nohut, kitaptan bir replikle cevap verdi bana: “buna zamanım yok anne”
İkinci kitap ise; Nil Okula Başlıyor. Nohut, çalıştığım okulla, oradaki öğrencilerle ilgili anlattığım şeyleri dinlemeye ve arada bir benimle okula gelmeye bayılıyordu. Öğretmen olsun, etkinlik olsun şimdilik çok meraklı. Okulla ilgili kitaplar bu yüzden her daim favorimiz.
 Okula başlayacak olan çocuklar için de bence iyi bir teşvik edici kitap. Yeşillikler içinde bir okul, sevecen arkadaşlar, ilgili bir öğretmen ve şahane bir okul günü. Travmatik okula başlama deneyimlerimi hatırlayarak, ah keşke bütün okul başlangıçları böyle olsa diyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder