Bu iki kitap, teyzemizden bayram hediyeleri. Nil serisini,
epeyce erken, yanlış hatırlamıyorsam, Nohut iki yaşına varmadan okumaya
başlamıştık, demirbaşımız oldu bu seri. Serinin iki eksik kitabını da hediye olarak
tamamladık.
İlk kitap, Nil Odasını Topluyor. Bir süredir, Nohut’un toplamak
konusunda gayretlerini görüp sevinçten havalara uçsam da bu konuda kılının kıpırdamadığı
bir dönemden geçmiştik, o zaman çok aramıştım böyle yoğun sosyal mesajlar
içeren bir kitap. Nil’in odasının dağınıklığından rahatsız olmaması, toplamayı
keyifli bulmaması, ama bir süre sonra bu yüzden yaşadığı sıkıntılar ve
toplamanın getirdiği keyfi bence güzel anlatmış. Kitabı okuduktan bir süre
sonra çekmecelerden çıkardığı giysileri toplamasını istediğimde Nohut, kitaptan
bir replikle cevap verdi bana: “buna zamanım yok anne”
İkinci kitap ise; Nil Okula Başlıyor. Nohut, çalıştığım
okulla, oradaki öğrencilerle ilgili anlattığım şeyleri dinlemeye ve arada bir
benimle okula gelmeye bayılıyordu. Öğretmen olsun, etkinlik olsun şimdilik çok
meraklı. Okulla ilgili kitaplar bu yüzden her daim favorimiz.
Okula başlayacak olan
çocuklar için de bence iyi bir teşvik edici kitap. Yeşillikler içinde bir okul,
sevecen arkadaşlar, ilgili bir öğretmen ve şahane bir okul günü. Travmatik okula
başlama deneyimlerimi hatırlayarak, ah keşke bütün okul başlangıçları böyle
olsa diyorum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder