Bir haftadır süren soğuklardan sonra bugün, bahar gibi bir
hava vardı. Dışarıda dolandık epeyce. Parkta öyle mutluydu ki, yüzüme güneş
ışığı vururken ona bakıp bakıp gülümsedim ve mutluluk böyle bir şey dedim, güneş
ışığı gibi, güzel, iç ısıtan, uçucu. Başını ağırlaştıran, sırtını eğen bütün
ağırlıkların ışıkta tozlar gibi uçuştuğunu görüyorsun, bedenin hafifleyip gün
ışığına karışıyor.
Sonra yine, yeniden annelik hakkında düşündüm. Her ne kadar anne
olmak, çocuklar hakkında okumayı, yapılması gerekenleri bulmayı, anlamayı ve uygulamayı
gerektiriyorsa da bir yandan aslında yapılması ve yapılmaması gerekenler
listesi tutup uygulamaya çalışmak değil, belki kısaca ve tam olarak şu; kendine
bir ayna tutmak. Allah sana böyle güzel, böyle sevimli, böyle masum, temiz bir
ayna gönderdi diye şükretmek. Annelik çok zor ve belki de bu zorluklarla çok güzel,
çünkü biraz destekle, biraz kendi başına bir şeyleri başarmak için gayret
etmesi gibi çocuğumun, ben de gayret ediyorum. Onun önce emekleyerek, sonra
elimi tutup adımlayarak, sonra tutunarak ve sonra kendi başına ve hep düşüp
kalkarak yürümesi gibi ben de yürüyorum, susmayı, dinlemeyi, bakmayı, büyümeyi
öğreniyorum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder