"Doğada vakit geçirmek sakinleştirir ve odaklanmayı sağlar;
çoğu çocuk birkaç dakika içinde keşif yapmaya başlar. Çocuğunuzun, yapraklar,
ağaç dalları, yosunlar gibi bulduğu sembolik nesneleri toplarken, ona iyi gelen
yerleri nasıl keşfettiğini izleyin. Doğayı yönlendiremezsiniz, doğanın içine
dalmak gerekir; doğa, bir çocuğun yaratıcılığını aktarabileceği canlı ama nötr
bir kanvas gibidir.
Araştırmalar, hastane odalarından ağaçları görebilen
hastaların, diğerlerine kıyasla daha hızlı iyileştiklerini gösteriyor. Bunda
şaşılacak bir şey yok; doğa, hem fiziksel hem de duygusal açıdan son derece
tedavi edicidir. Doğada geçirilen zaman nörolojik olarak bir çocuğu içinde
bulunduğu amigdala- kaynaklı dövüş/kaç tepkisinden kurtarır; beynin limbik
sisteminde (yaratıcılık) ve ön loblarda (kavrama) bulunan daha yüksek düşünme
fonksiyonlarını harekete geçirir."
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder