2 Ekim 2017 Pazartesi

Çocuklar Nerede?

Her gün, uzun süreli olmasa bile, en azından temiz hava soluyabilmesini sağlamak için Nohut’un dışarıya çıkarıyor, genelde parka götürüyorum. Yazın parklar pek şenlikliydi, çocuklarla oynarken saatlerce zaman geçirebiliyordu. Son günlerde, hava soğudukça parklarda kimseler kalmadı. Havanın iyice soğuk ve rüzgarlı olduğu günleri geçiyorum, (ki bence o zaman da çıkılabilir ama çıkarmak istemeyen anne babalar olabilir kabulümüz) havanın serin, hatta öğlen saatlerinde güneşli, rüzgarsız olduğu günlerde, okul çıkışı ve sonrası saatlerde bile parklarda çocuk yok. Bunu üç yüz bine yakın nüfuslu bir semtte yaşayan ve günde tek park değil üç-dört park dolaşmış biri olarak yazıyorum.
Soruyorum; çocuklar nerede? Bu çocukların hepsi evde mi?
Eğer öyleyse pek fena. Bu demektir ki, temel ihtiyaçlarından biri hareket etmek ve temiz hava solumak olan çocuklarımızın temel bir ihtiyacını karşılamıyoruz. Temel ihtiyaçların karşılanmaması da bize nedenini çözemediğimiz olumsuz tepkiler sonraki aşamada da davranış sorunları olarak geri dönecek demektir. Sandığımızın aksine çocuklar oyuncaksız yaşayabilir, yani biz onlara oyuncak almasak da taşı, toprağı, suyu, sopayı oyuncak yapar ama havasız, topraksız yaşayamaz.

İkinci sorum şu; çocuklarımız nerede sosyalleşecek? Okulu fazla yapılandırılmış, ders ağırlıklı, serbest oyun oynanamayan bir mekan olduğu için, sosyalleşmeye olumlu etkisi tartışmalı olduğu için bir kenara koyuyorum.  Peki, serbestçe oynayabilecekleri, hareket edip sosyalleşebilecekleri parklar varken çocuklar neden yok?
Hem başka çocuklar için yazıyorum, soruyorum bunu, hem de diğer çocuklarla oynama ihtiyacı duyan bir çocuk annesi olarak soruyorum. Dışarı çıkıp parklarda oyun oynayıp hareket, toprak, hava ihtiyacını karşıladık, peki çocuğum kiminle oynayacak? Geçenlerde eve yakın bir yerdeki kapalı oyun alanına gittik, alan dediysem geniş bir yer canlanmasın gözünüzde, küçücük bir yer, bahçesi yok. Oyuncaklar var, oyun grupları var ve saati 20 tl. Etrafta bu kadar oynanacak yer varken, küçücük ve kapalı bir alanda oynamak için neden bu kadar para verdiğimiz sorusunun cevabını ben bulamadım. Ama başka bir alternatif olmadığı için arada sırada götürmeyi düşünüyorum
Bir yandan da şunu hayal ediyorum, merkezler olsa, küçük bir bahçesi olan, çocukların kitap okuyabileceği, birlikte oyun oynayabileceği, onlar olmasa bile var olan parklarımızı daha çok kullansak, hem kendimiz hava alsak, dinlensek hem çocuklar oynasa da şarj olup evlerimize geri dönsek, daha iyi olmaz mı?

Çevresinde imkanı olmadığı için ya da başka geçerli sebeplerle çocuğunu parka çıkaramayan ebeveynleri konu dışı tutarak, yakınında parklar olan anneleri ve çocukları parklara davet ediyorum

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder