Her gün, uzun süreli olmasa bile, en azından temiz hava
soluyabilmesini sağlamak için Nohut’un dışarıya çıkarıyor, genelde parka
götürüyorum. Yazın parklar pek şenlikliydi, çocuklarla oynarken saatlerce zaman
geçirebiliyordu. Son günlerde, hava soğudukça parklarda kimseler kalmadı.
Havanın iyice soğuk ve rüzgarlı olduğu günleri geçiyorum, (ki bence o zaman da
çıkılabilir ama çıkarmak istemeyen anne babalar olabilir kabulümüz) havanın
serin, hatta öğlen saatlerinde güneşli, rüzgarsız olduğu günlerde, okul çıkışı
ve sonrası saatlerde bile parklarda çocuk yok. Bunu üç yüz bine yakın nüfuslu bir semtte yaşayan
ve günde tek park değil üç-dört park dolaşmış biri olarak yazıyorum.
Soruyorum; çocuklar nerede? Bu çocukların hepsi evde mi?
Eğer öyleyse pek fena. Bu demektir ki, temel ihtiyaçlarından
biri hareket etmek ve temiz hava solumak olan çocuklarımızın temel bir
ihtiyacını karşılamıyoruz. Temel ihtiyaçların karşılanmaması da bize nedenini
çözemediğimiz olumsuz tepkiler sonraki aşamada da davranış sorunları olarak
geri dönecek demektir. Sandığımızın aksine çocuklar oyuncaksız yaşayabilir,
yani biz onlara oyuncak almasak da taşı, toprağı, suyu, sopayı oyuncak yapar
ama havasız, topraksız yaşayamaz.
İkinci sorum şu; çocuklarımız nerede sosyalleşecek? Okulu
fazla yapılandırılmış, ders ağırlıklı, serbest oyun oynanamayan bir mekan
olduğu için, sosyalleşmeye olumlu etkisi tartışmalı olduğu için bir kenara
koyuyorum. Peki, serbestçe
oynayabilecekleri, hareket edip sosyalleşebilecekleri parklar varken çocuklar
neden yok?
Hem başka çocuklar için yazıyorum, soruyorum bunu, hem de
diğer çocuklarla oynama ihtiyacı duyan bir çocuk annesi olarak soruyorum.
Dışarı çıkıp parklarda oyun oynayıp hareket, toprak, hava ihtiyacını karşıladık,
peki çocuğum kiminle oynayacak? Geçenlerde eve yakın bir yerdeki kapalı oyun
alanına gittik, alan dediysem geniş bir yer canlanmasın gözünüzde, küçücük bir yer, bahçesi yok. Oyuncaklar var, oyun grupları var ve saati
20 tl. Etrafta bu kadar oynanacak yer varken, küçücük ve kapalı bir alanda
oynamak için neden bu kadar para verdiğimiz sorusunun cevabını ben bulamadım.
Ama başka bir alternatif olmadığı için arada sırada götürmeyi düşünüyorum
Bir yandan da şunu hayal ediyorum, merkezler olsa, küçük bir
bahçesi olan, çocukların kitap okuyabileceği, birlikte oyun oynayabileceği,
onlar olmasa bile var olan parklarımızı daha çok kullansak, hem kendimiz hava
alsak, dinlensek hem çocuklar oynasa da şarj olup evlerimize geri dönsek, daha
iyi olmaz mı?
Çevresinde imkanı olmadığı için ya da başka geçerli sebeplerle çocuğunu parka çıkaramayan ebeveynleri
konu dışı tutarak, yakınında parklar olan anneleri ve çocukları parklara davet
ediyorum
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder