Nohut’la birlikte bir şeyler yapabilmeye başladığımızdan
beri bazı alışkanlıklarımı değiştirmek için çaba sarf ediyorum. Bunlardan en
önemlisi; acelecilik. Bir işe başladığım zaman onu bitirmeye öyle odaklanıyorum
ki, başka hiçbir şeyi gözüm görmüyor. Bu bir yandan iyi bir şey, işe rahat
konsantre olabiliyorum ama bir yandan da bitirmeye fazla odaklanmak anı
kaçırmama sebep oluyor, özellikle de çocuk sahibi olduktan sonra yani bir işi
istediğiniz zaman bitirmeniz imkansız hale geldikten sonra bir an önce bitirme
telaşı hem size hem çocuğa stres yüklüyor. Peki ne yapıyorum? Kendime sık sık
hatırlatıyorum, yavaşla, sakin ol, mümkün olduğunca birlikte yap. Şimdilerde
okuduğum ve çok sevdiğim “Waldorf Yöntemiyle Çocuğumu Büyütüyorum” kitabından
şu kısmı da hep hatırlamak üzere buraya yazıyorum:)
“Özellikle çocuğumuz yanımızdayken ev işlerimize bir düzen
getirip yoğunlaşmak büyük önem taşır. Çocuğumuz; tavırlarımızı,
davranışlarımızı ve işimize harcadığımız emeği inceleyerek genel bir izlenim
edinir. Oyun oynarken bizim iş yaparkenki halimizi taklit eder; işe yönelik
geliştirdiği farkındalığı davranışlarla birleştirir.
Çocuğumuz etrafımızdayken bütün işlerimizi bitiremeyebiliriz
ama işimizi nasıl yaptığımız, işin tamamlanmasından daha önemlidir.”
Bir de bana yavaşlamayı öğreten kitap "Mommo" yu anmadan
edemeyeceğim:)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder