Bir önceki paylaşımda, sınırlar hakkında sohbet edince
düşündüm, zorlandığımız konulardan biri de sınır koymak galiba. Nerede, ne
zaman dur diyeceğiz, nasıl diyeceğiz. Çok anlayışlı olursak çocuklar
sınırlarımızı önemsemez mi? Kontrolü kaybeder miyiz? Aslında öncelikle bence şu
kaygıları bir üfleyip göndermek hepimize iyi gelecek. Çünkü kaygı beraberinde
öfkeyi, hayal kırıklığını, üzüntüyü getiriyor. Sınır koyarken de en
istemediğimiz şeyler bunlar. Evet sınır koyacağız ama bu sınırları sakince
koymak çok önemli. Dur derken bağırmamak, elini tutarken yavaşça tutmak. Üzüldüğünde
duygularını anladığımızı, yanında olduğumuzu hissettirmek.
Konuyu hemen bir örnekle bağlayayım. Olay yine tuvalette
geçiyor çünkü orada oturup uzun uzun sohbet etmeyi çok seviyor😊
Geçenlerde Nohut yemek yerken yemeklerini de tuvalete götürüp yemek istedi, ben
de izin vermedim. Ağlamaya başlayınca sarılıp “burada yiyemediğin için mi
üzüldün?” dedim, büyük bir rahatlamayla evet dedi ve kısa sürede sakinleşti.
Kısaca;
1-Dur derken sakin olmak
2-Duygularını anladığımızı hissettirmek
Ben de her zaman sakin kalamıyorum ya da doğru cümleleri
kuramıyorum ama bu akşamı da iyi bir örnekle kapatayım diye yazdım.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder